قیمت باتری ماشین به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت باتری ماشین به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم‌ترین معیارها در قیمت باتری ماشین که در بالا هم به آن اشاره کردیم، ارائه باتری کهنه است. قیمت باتری ماشین با دریافت داغی به مراتب کمتر است. برای مثال اگر می‌خواهید یک باتری برای پژو پارس خود بگیرید و در حال حاضر از باتری ۶۶ آمپر استفاده می‌کنید. اگر باتری شما از جنس اتم باشد به ازای هر آمپر، ۱۲۵۰۰ دریافت می‌کنید. یعنی باتری کهنه شما ۸۲۵۰۰۰ هزار تومان می‌ارزد. البته این قیمت در فروشگاه‌های مختلف با هم فرق دارد و هر روز هم تغییر می‌کند.

قیمت باتری ماشین با دریافت و تعویض داغی باتری کهنه

باتری ماشین یکی از وسایلی است که افراد دارای ماشین باید هر دو یا سه سال آن را عوض کنند. به دلیل استفاده زیاد از باتری ماشین، تعداد زیادی از آن‌ها ساخته شده است. همچنین فروشگاه‌های زیادی آن‌ها را می‌فروشند، بعضی از این فروشگاه‌ها فقط به فکر سود خود هستند و باتری‌ها را گران‌تر می‌فروشند. برای اینکه باتری ماشین را گران‌تر نخرید، لازم است که قیمت واقعی آن را بدانید.

قیمت باتری ماشین با دریافت باتری فرسوده

قبل از اینکه درباره قیمت باتری ماشین صحبت کنیم و فرمول محاسبه آن را بگوییم بهتر است که یکی از معیارهای مهم در آن را بیان کنیم. قیمت باتری ماشین با دریافت باتری فرسوده نسبت به دریافت نکردن آن فرق دارد. باتری‌های فرسوده هر چند که برای شما دیگر استفاده ندارند، ولی فروشگاه‌ها آن را از شما بر می‌دارند و برای شرکت ارسال می‌کنند. در شرکت تولید کننده بدنه این باتری‌ها را بازیافت و باری دیگر استفاده می‌کنند. برای همین قیمت باتری ماشین با دریافت باطری فرسوده ارزان‌تر است.


ولی قیمت آن چقدر تفاوت دارد؟ این سؤال بستگی به فروشگاهی دارد که از آن خرید می‌کنید یا باتری ماشین خود را پیش آن عوض می‌کنید. در بیشتر فروشگاه‌هایی که خدمات تعویض باتری ارائه می‌دهند، باتری فرسوده از شما گرفته می‌شود و به جای آن هزینه‌ای بابت تعویض، ارسال باتری و تست سیستم برق خودرو از شما گرفته نمی‌شود. البته در بعضی از مکان‌ها هزینه تعویض گرفته شده و به بهانه اینکه باید باتری را تحویل کارخانه دهند و نمایندگی رسمی هستند، باتری فرسوده را رایگان بر می‌دارند. البته بعضی از فروشگاه‌ها قیمت باتری ماشین را بنا بر دریافت باتری کهنه ارائه دادند. یعنی قیمت باتری کهنه را از آن کم کردند.